magazin
Reisz Gábor minden kérdésünkre magyarázatot ad, Almási Tamás bemutatja a hatvanas évek Budapestjének császárát, Hajdu Szabolcs pedig trilógiájának…
továbbmagazin
Három kisgyerek játéka közben súlyos baleset történik, amit valószínűleg Sándor kisfia okozott, a férfinak pedig azonnal döntenie kell: vállalja a…
továbbhír
Új dallal jelentkezik a Freakin' Disco, amihez nem akármilyen csapat állt össze: a Grammy díjas Steve Dub volt a dal producere, Hajdu Szabolcs pedig…
továbbmagazin
A Bibliothéque Pascal rendezője saját bevallása szerint korszakhatárhoz ért el az Egy százalék indiánnal. Itthon mindent kipréselt magából, amit…
továbbhír
Május 10. és 15. között rendezi meg második alkalommal Freeszemle elnevezésű fesztiválját a Freeszfe. A filmvetítések, kerekasztal beszélgetések és…
továbbmagazin
Mi történne, ha a növények átvennék felettünk az irányítást? Hogyan lesz egy performanszból mozifilm? Lehetővé teszi a támogatási rendszer, hogy a…
továbbhír
A Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) film- és tévékritikus szakosztályának, valamint a Magyar Filmművészek Szövetsége filmkritikus…
továbbmagazin
A 2022-es szemlénk harmadik és egyben utolsó részéhez érkeztünk: újraéljük a taxisblokádot és a karantént, élet és halál közt ragadunk Rujder…
továbbhír
Kevesebb mint egy nap alatt elfogytak az időpontok Hajdu Szabolcs Ernelláék Farkaséknál című film rendhagyó, premier előtti lakásvetítéseire. A…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Filmhu podcast #101: Till Attila
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié